Monday, September 8, 2008

matric card???

tadi mase on the way pegi kelas pukul 10, ade sorang student tegur aku...

"awak, baik awak pakai kad matric, pak guard tengah saman student tak pakai kad matric.."

aku pun ye kan jelah... mestilah die tak tau aku ni lecturer... and that shows how young i look...!! (sempat perasan jap ni)

nak dijadikan cerita, aku dengan selamba jalan depan pak guard tu. apa lagi, pak guard tu pun menahan aku dan dengan lagak sombong die pun tanya aku, "mana matric card?"

pastu aku jawablah aku lecturer baru kat sini belum dapat matric card. tapi entah macam mana pak guard tu leh tak percaya, die siap tanya aku balik;

"betul ke ni? dah dapat no staf?" aku jawab dah, pastu die mintak no staf aku, aku pun bagilah. lepas tu die siap leh keluarkan walkie talkie die mintak kawan die check kan kat data base ade tak nama aku... huish, pak guard ni betul2 buat aku naik hangin ni...

then kawan die pun reply nama aku, pak guard tu mintak i.c aku untuk pastikan akulah mazlina mahali. gile lah pak guard tu... aku pun keluarkan i.c aku and die belek2 jugak dekat 10 saat untuk pastikan aku lah yang bernama mazlina mahali tu...

lepas dah puas hati, dia mintak maaf and bagitau aku nampak macam student. lepas tu aku pun reply dengan selamba, "lain kali jangan ingat semua orang pembohong" dan dengan elegan nya aku pun blah...

moral of the story: cepat2lah buat staf card mazlina!!!

3 comments:

Anonymous said...

Sekarang memang banyak 'lekcerer' muda yang kecik2 n comel2 belaka hikhikhik :p

itot said...

hohohohoho sampai kene tahan ngan bang eh pak guard tuuuu ;)

MaZLiNa @ TitiT said...

aduis... ni lah yang tak best bile lecturer dianggap student... mcm mane nak nampak macam lecturer ni..??? adakah perlu bergaya dengan barangan berjenama?? gaji pun tak masuk lagi ni... mcm mane nak bergaya2????